zondag 3 mei 2015

Twee weken in één bericht

 Aangezien ik de afgelopen twee weken behoorlijk druk ben geweest en daardoor minder heb gedaan dan ik zou doen als ik vrij zou zijn, heb ik besloten twee weken in één bericht samen te voegen.
 
Vorige week heb ik natuurlijk weer het een en ander meegemaakt, zo ben ik bijvoorbeeld naar de kermis geweest, de SEND in Münster. Echt de grootste kermis die ik ooit heb gezien. Normaal gesproken ga ik daar niet zo snel heen... Maar het was echt super leuk!
 
Het was studentenavond dus bij alle attracties kreeg je korting. Daardoor kon je bijvoorbeeld voor vijf euro met zijn tweeën in de achtbaan. Ook kreeg je korting op eten en aangezien er nogal veel eten op de kermis was, kon ik niet kiezen. Uiteindelijk ben ik voor de aardbeienspies met chocolade gegaan. Wow. Jammer dat ik dit heb ontdekt.
 
In het reuzenrad: 50 meter hoog!
Ik was redelijk bang toen we bovenin waren.

In de achtbaan.

 
 


Bier ter  afsluiting van een leuke avond!

Een dag later ontdekte ik jammer genoeg ook het thaise afhaalrestaurant in de straat achter mijn huis. Wat een  heerlijke maaltijd had ik die avond!
Eend met kokossaus!

Op vrijdag was het weer ontzettend goed dus ging ik na mijn colleges met de meiden van Niederlandistik en mijn medestudente uit Nijmegen (Marieke) barbecueën bij de Aasee.

Lekker chillen in de zon.


 
Op zaterdagavond ben ik met Marieke naar de film The imitation game geweest. Een film die je gewoon gezien MOET hebben. Een waargebeurd verhaal over de wiskundige Alan Turing. Tijdens de tweede wereldoorlog had hij een machine uitgevonden, waarmee hij de berichten van de Duitsers kon ontcijferen. Meer verklap ik niet: echt een prachtige film...

Aan het begin van deze week was ik wederom druk voor mijn opdracht van het vak Erinnerungskulturen. Elke week moet er een opdracht worden ingeleverd. Vreselijk. Je krijgt ook een cijfer voor de opdracht en dat élke week. Het zorgt voor mega veel stress. Elke keer ontdek ik weer fouten in de opdracht die ik al ingeleverd heb. Ik kan er dan niets meer aan doen en dat is erg frustrerend.
Daarom dacht ik op dinsdagavond: ik ga naar de erasmusavond. Elke week is er een  meeting in Fyal (een super gezellig cafeetje in Münster). Het is de bedoeling dat je daar veel nieuwe mensen en culturen leert kennen. Helaas is dat deze week niet echt gelukt: ik heb  hele aardige Nederlandse meisjes ontmoet. Vond ik niet heel erg...


Chocolademelk!

 


Afgelopen donderdag was het 30 april. In Duitsland is er dan feest, namelijk: Tanz in den Mai. Er worden 's avonds feesten georganiseerd en op die manier vier je de nieuwe maand mei. Ook ik wilde aan deze traditie meedoen en daarom ben ik samen met de meiden uit Nederland (en Marieke) naar een feest in de AMP geweest (een discotheek). Van te voren hebben Marieke en ik trouwens nog een mega grote pizza gegeten:


 
 
De bedoeling was dat we elkaar bij de discotheek zouden ontmoeten. Dit was nogal een probleem, aangezien we de discotheek niet konden vinden. We zagen alleen een soort van beachparty: buiten zaten mensen bij het vuur en er was een barretje. Dit kon toch niet het feest zijn?
Toch klopte het adres... Nadat we een heel aantal minuten getwijfeld hadden (of we wel zouden kijken, want dit klopte toch niet?!), zijn we toch maar even op de beachparty gebleven. Gelukkig ging er om 23:00 een deur open en ja: daar was het feest! Om vijf uur was ik weer thuis. Een geslaagde avond! Gelukkig was ik op 1 mei (Tag der Arbeit) vrij.

Met de meiden: Beau, Linda, Leonie, Marieke en ik.
 
Dat was de afsluiting van de eerste maand in Münster. Het gaat zo ontzettend snel... Ook al vind ik het studeren hier niet echt leuk (heel zwaar; aanwezigheidsverplichting, schoolachtig), vind ik het echt heel erg leuk om in deze mooie stad te wonen! Vier maanden, het is veel te weinig. Ik ben nooit klaar met ontdekken en daarom wil ik hier niet weg.

Daarom wil ik de aankomende maanden in de vrijetijd die ik heb (niet veel),  zo veel mogelijk zien en beleven. Ook wil ik optimaal gebruik maken van mijn Semesterticket (daarmee kan ik gratis door  het Bundesland reizen). Ik ga mijn agenda gewoon volplannen met activiteiten en hoop dat ik het tempo ga volhouden.

Ter afsluiting nog drie dingen die ik de afgelopen maand heb ontdekt:

- Er wordt altijd gezegd dat Nederlanders gierig zijn. DIT KLOPT NIET EN IK WIL HET NIET MEER HOREN. Ik heb nog nooit zulke gierige mensen meegemaakt. Ik weet niet of dit aan de stad ligt, of aan de mensen...
Ik noem liever geen namen maar ik vind de mensen tot nu toe erg gierig. Iedereen wil voortdurend apart betalen... Er wordt moeilijk gedaan over bedragen van 50 cent... Bah.

- Je kan niet altijd op je buddy vertrouwen. Afgelopen week hadden we afgesproken dat ze naar de erasmusavond zou komen. Ze is gewoon niet komen opdagen en heeft niet laten weten dat ze niet kwam. Ik ben heel erg blij dat ik de taal redelijk goed begrijp en al een periode in Duitsland heb gewoond want je moet het echt ALLEMAAL zelf uitzoeken. Buddy's vind ik na deze ervaring een beetje overbodig.

- In het weekend gaat iedereen hier HELEMAAL los. Veel dronken mensen op straat, muziek om één uur 's nachts, WG (Wohngemeinschaft) Party's. Het kan allemaal.
Ik heb mijn eigen verklaring voor dit fenomeen: Duitsers werken doordeweeks heel hard en houden veel van regeltjes. Er moet tijd zijn om te ontspannen en helemaal los te gaan en dit gebeurt tijdens het weekend.

Volgende keer meer!


2 opmerkingen:

  1. Blijf hard werken Amber dan kun je ook extra genieten van je vrije tijd en alles wat je nog wilt ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen